راهنمای تجهیزات و محصولات زیبایی

لوازم اتاق ماساژ

لوازم اتاق ماساژ

لوازم اتاق ماساژ اعم از تخت ماساژ ، نمک ،سنگ های ماساژ ، ابزاری های چوبی همانند وردنه های ماساژ و … است. این لوازم جزو عمومی ترین لوازم اتاق ماساژ است؛ امروزه دستگاه های ماساژ با خاصیت های درمانی زیادی وارد بازار شده است که مزیت ها خیلی زیادی نسبت به روش های سنتی دارد وبا وجود اینکه اتاق های ماساژ رو به اشباع است اگر میخواهید متفاوت باشید بهتر از است از دستگاه ها استفاده کنید.

لوازم اتاق ماساژ

لوازم اتاق ماساژ

به طور کلی لوازم اتاق ماساژ  به دو قسمت عمومی و تخصصی تقسیم بندی می‌شوند:

لوازم عمومی اتاق های ماساژ شامل تخت های ماساژ ، لوازم مصرفی شامل حوله ، سنگ ماساژ ، نمک و شمع های ماساژ و یا لوازم چوبی جهت انجام ماساژ با دست و .. است .

لوازم تخصصی اتاق های ماساژ شامل انواع دستگاه های کمک دهنده به ماساور نظیر دستگاه G5 (درمان سلولیتی ) ماساژور های چشمی ،پرسو تراپی (طب فشاری ) دستگاه اروما تراپی و دستگاه های حوله گرم کن و استریل و… است .

لوازم عمومی اتاق های ماساژ

یکی از اصلی ترین و مهم ترین لوازم اتاق ماساژ،تخت است .

تخت ماساژ

راحتی کلاینت ها و افراد در ماساژ از اهمیت بالایی برخوردار بوده و یکی از لوازمی که در این راحتی نقش بسیار مهمی دارد تخت است.

تخت های ماساژ با سایر تخت ها متفاوت بوده و دارای ویژگی های منحصر به فرد خود است .

اندازه تخت ماساژ یکی از نکات مهم است که باید به آن توجه کرد .

اگر تخت بسیار باریک باشد برای کلاینت آزار دهنده بوده و یا اگر خیلی پهن باشد ماساژور حین کار با عارضه ای نظیر کمردرد مواجه خواهد شد.

اندازه استاندارد تخت های ماساژ عرض 70 تا 75 سانتی متر و طول 196 است .

لازم به ذکر است که ارتفاع تخت ها هم بین 75 تا 80 سانتی متر است و نباید بیش از این مقدار باشد.

فوم به کار برده شده در این تخت نباید خیلی سفت باشد ؛ سفت بودن بیش از اندازه فوم باعث می‌شود که شما فشار بیشتری به کلاینت وارد کنید تا فرد ماساژ رو حس کند و این امر موجب خستگی بیش از اندازه ماساژور می‌شود.

نکته بعدی محل قرار گیری سر روی تخت است.

هنگامی که فرد ماساژ گیرنده روی شکم می‌خوابد باید در محل سر حفره ای وجود داشته باشد تا فرد به راحتی بتواند نفس بکشد و از ماساژ خود لذت ببرد.

توجه کنید که تختی که انتخاب می‌کنید توانایی تحمل وزن افراد را دارا باشد.

لوازم اتاق ماساژ

روغن ماساژ

شاید در ابتدا فکر کنید که روغن های ماساژ صرفا نوعی روان کننده جهت تسریع و سهولت ماساژ است ؛ در صورتی که علاوه براین کاربرد، کاربرد های درمانی هم دارد .

معمولا ماساژ هایی که در جهت لاغری صورت می‌گیرند و از روغن های معمولی نظیر روغن بچه استفاده می‌شود مگر اینکه فرد عارضه های پوستی داشته باشد و درصدد درمان آن باشد .

در ماساژ های صورت معمولا برای سهولت در انجام ماساژ از سرم ها مغذی پوست یا کرم هایی که خاصیت درمانی دارند و متناسب با پوست افراد هستند ؛ استفاده می‌شوند البته نکته ای که هست برخی محصولات هستند که به دلیل متریال خاصی که دارند برای تمامی پوست ها قابلیت استفاده را دارند.

یکی از این محصولات کرم مزوژل غیر تهاجمی برند کلئوپاتر فرانسه است که برای هر نوع تایپ پوستی مناسب بوده و به دلیل داشتن اسلایم حلزون و رایحه عالی حس ریلکیشن فوق العاده ، سفتی و فرم دهی بالایی به افراد می‌دهد.

لوازم اتاق ماساژ

سنگ ماساژ :

سنگ های ماساژ در مدل های مختلفی هستند که بر حسب نوع ماساژ این سنگ ها متفاوت می‌باشند.

معروف تربن آن های سنگ های آذرین است که برای ماساژ های داغ بهترین گزینه هستند .

سنگ های رسوبی نوع دیگری از سنگ های ماساژ هستند که مختص به نوع ماساژ خاصی نیستند و تقریبا برای انواع ماساژ ها کاربرد دارند همانند سنگ های آهک یا سنگ های دریایی .

سنگ هایی که در قسمت بالایی به آن اشاره شد مخصوص بدن هستند.

سنگ گواشا نوعی سنگ خاص است که برای ماساژ و فرم دهی صورت استفاده می‌شود و معمولا از جنس یشم و یا ترکیب با رز کوارتز است .

سایر ابزارآلات دستی

ابزار آلات چوبی دیگری دی این لاین مورد استفاده قرار میگرند که معمولا شبیه به وردنه بوده و یا حالت گوی مانند هستند که ماساور با فشار کنترل شده ای آن را روی پوست می‌کشد. البته امرزه دستگاه های زیادی وارد بازار شده اند که این کار را بدون زحمت خیلی زیادی با کیفیت بالاتری انجام می‌دهند.

دستگاه های اتاق ماساژ

اتاق های ماساژ تخصصی علاوه بر لئازم عمومی معمولا دارای دستگاه هذی پیشرفته ماساژ نیز هستند.

یکی از به روز ترین دستگاه های اتاق ماساژ دستگاه طب فشاری یا پروسو تراپی است .

این دستگاه بدون هیچگونه درگیری ماسور ، کار ماساژ و افزایش جریان خون را در تمامی نقاط بدن به شکل کنترل شده و اصولی  انجام می‌دهد و نتایجی نظیر بهبود سوخت ساز بدن و درمان سلولیت های و پیشگیری از ایجاد آن بهبود درد های عضلانی و مفصلی و ….( برای اطلاعات ببیشتر درباره این دستگاه کابردی روی کلمه پرسوتراپی کلیک کنید )

علاوه بر آن این دستگاه به دلیل داشتن حرارت قابل تنظیم و لیزر مادون قرمز حین کار جوابدهی را تسریع کرده و از ایجاد بیماری هایی نظیر کمر درد و گردن درد و یا روماتیسم در ماسور خود داری می‌کند.

دستگاه اتاق ماساژ

دستگاه G5 نیز دستگاه بسیار کاربردی در اتاق های ماساژ است.

سلولیت یکی از رایج ترین مشکلاتی است که در بین افراد به خصوص خانم ها رواج دارد .

یکی از راه هایی که شما نتیجه عالی برای سلولیت می‌گیرید ماساژ است .(سلولیت به چاقی ربط نداشته و در افراد لاغر هم مشاهده می‌شود.)

معمولا ماسور برای اینکه سلولیت ها را با ماساژ از بین ببرد انرژی خیلی زیاد را باید صرف کند و هر منطقه ای را چند بار با فشار دست ماساژ دهد ،

این کار به شدت ماسور رو خسته کرده و باعث ایجاد بیماری هایی نظیر روماتیسم در فرد می‌شود .

دستگاه g5

ماساژور چشم

ماساژ چشم و اطراف آن برای فرد ماساژ گیرنده بسیار لذت بخش بوده و طرفداران بسیار زیادی را به خود اختصاص می‌دهد.

عینک ماساژور یکی از دستگاه های بسیار کاربردی در لاین ماساژ است که حس فوق العاده را به افراد منتقل کرده و در جهت کاهش سر درد ها و درد های چشمی بسیار موثر است.

مزیت آی ماساژور  این است ک روی چشم افراد قرار می‌گیرد و ماسور می‌تواند همزمان بقیه نواحی را ماساژ دهد .

ماساژور کف سر

ماساژ کف سر یکی دیگر از نواحی است که امروزه طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است و فوایدی همچون افزایش جریان خون ، درمان ریزش مو، حس آرامش بسیار زیادی را دارد.

ماساژ کف سر هم با دستگاه و هم با روش های های دستی انجام می‌شود .

یکی از دستگاه هایی که در این قسمت به شدت به شما کمک خواهد دستگاه اسکالپ سر است .

این دستگاه با داشتن سری های مختلف هم در جهت ماساژ و و هم در جهت درمان مشکلات کف سر به شما کمک شایانی میکند.

لوازم اتاق ماساژ

برس لیزری یکی دیگر از دستگاه هایی است که هم قیمت مناسبی داشته و هم کارایی بسیار بالایی دارد.

این دستگاه با لیزر درمانی کمک به افزایش گردش خون در سر شده و رشد مجدد موها را نیز در پی دارد .

لوازم اتاق ماساژ

دستگاه های مکمل

دستگاه های مکمل اتاق ماساژ  دستگاه هایی هستند که به طور مستقیم در ماساژ دخالت نداشته و تکمیل کننده هستند .

این دستگاه ها شامل :

دستگاه اروماتراپی

یکی از دستگاه هایی که معمولا در اتاق های ماساژ به شدت پیشنهاد میشه دستگاه آروماتراپی است .

این دستگاه در واقع نوعی بخور هوا است که دارای خاصیت رایحه درمانی است و حالت آرامش بخش زیادی را در اتاق ماساژ شما ایجاد می‌کند.

دستگاه اتاق ماساژ

دستگاه حوله گرم کن

یکی از دستگاه هایی که وجود آن در اتاق ماساژ شما الزامی است؛ دستگاه حوله گرم کن و استریل است .

این دستگاه تمامی حوله های مصرفی اتاق شما را استریل کرده و علاوه برآن گرمای مطلوبی را ایجاد کرده که حس خیلی خوبی را به ماساژ گیرنده انتقال می‌دهد.

لوازم اتاق ماساژ

دستگاه سم زدایی یکی دیگر از دستگاه های مکمل اتاق ماساژ است که با تولید یون های منفی باعث خروج سموم بدن با بار های مثبت و منفی می‌شود.پ

این دستگاه سودای مغز را تخلیه کرده و در جهت درمان بسیاری از بیماری ها و ایجاد آرامش بیشتر در افراد به کار می ‌رود.( جهت اطلاعات بیشتر درباره این دستگاه کلیک کنید ).

لوازم اتاق ماساژ

اتاق های ماساژ امروزه در حال اشباع شدن هستند و افرادی موفق ترند که بتواند دستگاه های متفاوت تر و روش های جدیدتری را ارائه بدهند.

مجموعه طب سو با کارشناسان خبره شما را در درجهت دستبابی به اتاق ماساژ حرفه ای تر یاری می‌دهد.

ارتباط با مهندسین ما :

09026356263

02144102822

 

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها